JP „VODOVOD“ U MILOSTI UŽIČANA

Ere časte, Djoša vozi

„Sve me pitaj, za „dačiju“ ne, to je lično i neumesno pitanje, nemam nameru da odgovaram na takva pitanja, neumesni ste i kad pitate zašto su na vozilu užičke registarske tablice, neću ni na to pitanje da odgovorim“, kategoričan je odgovor Gorana Djorđevića Djoše, generalnog direktora JP „Vodovod“, u temperamentnoj i nervoznoj reakciji na novinarsku znatiželju vezanu za (ne)očekivanu pojavu poludžipa marke „dačija daster“ crne boje, registracije UE 079 IP, na ulicama Vranja u kojoj se svakodnevno već mesecima vozika menadžment „Vodovoda“ na čelu sa direktorom Djorđevićem.

 A, odgovor je jednostavan i tipičan za srpski ekonomski milje: radi se o „revanšu“ upakovanom u fini poslovni manir MPP „Jedinstvo“ a. d. iz Sevojna kod Užica vranjskom „Vodovodu“, koje je nakon sklopljenog posla na izgradnji kolektora za prečišćavanje fekalne kanalizacije u Vranju, vrednog 1,2 miliona evra, častilo Djošu i njegove u ovom javnom preduzeću davanjem na korišćenje pomenute „dačije“ sa propratnim troškovima koje će plaćati galantni Užičani.

 

DONACIJA: Konsternirani pojavom „dačije“ užičkih registarskih tablica na gradskim ulicama, za čijim je volanom glavom i bradom uglavnom bio direktor „Vodovoda“ Goran Djorđević, a još više ozlojeđeni javno-privatnim vozikanjem više Djoše a manje njegovih najbližih saradnika, građani Vranja za kratko vreme postali su autori većeg broja „legendi“ vezanih za ovu iritantnu pojavu na vranjskim prometnicama. „Kad je Djoša kupio „dačiju“, „dačiju“ mu je neko poklonio“, „videli smo Djošu kako ženu vozi na posao u PIO Fond“, „ovi iz „Vodovoda“ baš nemaju meru“, „izgleda da se Djoša i njegovi „dačijom“ voze i tamo gde car ide peške“, „more vozilo su mu dali Užičani od kojih kupuje stipsu za Fabriku vode, izgleda da ere nisu stipse kao mi Vranjanci“, samo je deo iz bogatog arsenala reakcija lokalne javnosti na upadljivo „krstarenje“ crne „dačije“ vranjskim tu i tamo izlokanim ulicama. U svim tim naklapanjima Vranjanaca „malograđanskog duha“, nije se ponajbolje snašao ni radnik JP „Vodovod“ iz srednjeg ešalona u hijerarhiji preduzeća koji je izneo svoju verziju događaja oko crne i u Vranju skoro omražene „dačije“ za čijim volanom već nedeljama upravljaju Djoša i njegovi iz najvećeg vranjskog javnog preduzeća.

Pravu istinu o enigmi „dačija“ sa užičkim tablicama u Vranju u „svojini“ vranjskog „Vodovoda“ saopštava Radivoje Smiljanić, zamenik direktora MPP „Jedinstvo“ a. d. iz Sevojna, u svom odgovoru na novinarsko pitanje.

„Vozilo marke „dačija daster“ UE 079 IP je vlasništvo MPP „Jedinstvo“ o čemu kao dokaz dostavljamo kopiju saobraćajne dozvole. Ovlašćenjem broj 1554 od 9. februara 2017. ovlašćen je Goran Djorđević da upravlja ovim vozilom. U skladu sa odredbama ugovora o izvođenju radova i dogovorom sa „Vodovodom“, predmetno vozilo im je dato na korišćenje za vreme trajanja i realizacije ugovora o izgradnji kolektora u Vranju“, navodi Smiljanić.

 

Zamenik direktora užičkog „Jedinstva“ osvrće se i na problem plaćanja tekućih troškova za vozilo dato na korišćenje vranjskom „Vodovodu“.

„Sve troškove koji proisteknu korišćenjem datog vozila, osiguranje, nabavku goriva, servisiranje, popravke, snosi izvođač MPP „Jedinstvo“, kaže Smiljanić.

 

Zamenik direktora „Jedinstva“ nije precizirao iznos troškova, Goran Djorđević je odbio svaku priču o „dačiji“(vidi okvir), ali u Vranju kruže dve brojke kada se radi o mesečnom iznosu za nabavku goriva. „Čaršija“ navodi da za gorivo direktoru Djorđeviću za svaki mesec pristigne „apanaža“ od 90.000 dinara, međutim, sagovornik iz „Vodovoda“ to negira.

„Koliko ja znam, priča se da Užičani našeg direktora mesečno za gorivo časte 80.000 dinara, pa nešto mislim, malo li je“, pita se sagovornik.

 

TENDER: Priča o „dačiji daster“ počinje u drugoj polovini septembra prošle godine. Tada je nakon sprovedenog tendera „Vodovod“ sa „Jedinstvom“ potpisao ugovor vredan 1,2 miliona evra o izgradnji tri kolektora za prečišćavanje fekalne kanalizacije na teritoriji Grada Vranja. Ugovorom je predviđeno da se u prvoj fazi grade kolektori u Bunuševcu, Maričkoj i Solunskoj ulici. U tada izdatom saopštenju „Vodovoda“ navodi se „da je „Jedinstvo“ izabrano kao najpovoljniji ponuđač“, što potvrđuje i Radivoje Smiljanić, zamenik direktora užičke firme.

„Izgradnja kolektora u Vranju ugovorena je na osnovu međunarodnog tendera gde je MPP „Jedinstvo“ izabrano kao najpovoljniji ponuđač od strane komisije sastavljene od predstavnika Ministarstva građevinarstva i infrastrukture, KFW banke, konsultanstske kuće „GAUFF“ iz Nemačke i „Vodovoda“ iz Vranja, u martu 2016“, ističe Smiljanić.

 

Zamenik direktora užičkog graditelja kolektora u Vranju, (ne)očekivano, dalju saradnju sa vranjskim „Vodovodom“ uslovljava radom i ponašanjem sopstvene firme.

„To će zavisiti od naše uspešnosti da odgovorimo uslovima ovog i budućih tendera“, kratak je i jasan Smiljanić.

 

Nezavisno od ispoljene profesionalnosti ljudi iz užičke firme „Jedinstvo“, između ostalog, i na planu odnosa prema medijima, gest Užičana prema naručiocu posla u Vranju, ovdašnjem „Vodovodu“, svakako otvara ne baš laku dilemu da li je davanje na korišćenje „dačije“ Vranjancima odlika finih poslovnih manira užičkih preduzetnika, ili se radi o nešto blažem vidu korupcije?

„Jedinstvo“ je akcionarska firma sa najvećim udelom fizičkih lica (vidi okvir), dobila je posao na tenderu vredan 1,2 miliona evra, u skladu je sa poslovnom logikom da za potrebe naručioca radova, dakle, vranjskog „Vodovoda“, ovom vranjskom preduzeću ustupi na korišćenje sopstveno vozilo sve dok traju ugovoreni radovi ne bi li ljudi iz vranjskog „Vodovoda“ mogli da obilaze radove na izgradnji kolektora ustupljenim vozilom. Jedino ako je „dačija“ revanš za „prođu“ na tenderu, to može da „zamiriše“ na koruptivno ponašanje.

A to što se direktor vranjskog „Vodovoda“ vozika uzduž i popreko po Vranju i „dačiju“ koristi u javno-privatne svrhe, to nije problem galantnih Užičana, već pre svega i iznad svega „zla domaćega“ oličenog u arogantnoj i bahatoj lokalnoj vlasti i njenim miljenicima na čelu ovdašnjih javnih preduzeća!

Slavomir Kostić
 

„JEDINSTVO“ 

MPP „Jedinstvo“ a. d. iz Sevojna kod Užica je osnovano 7. avgusta 1991. godine, zakonski zastupnik je Radivoje Smiljanić, zamenik direktora, a generalni Mića Mićić, sa 24 odsto akcija najveći akcionar u društvu gde su akcionari fizička lica sa udelom od 81 odsto. Zapošljava 1000 radnika, u sezoni i više. Kapital društva je vredan 5,3 milijarde dinara, a u prošloj godini prihodovalo je šest milijardi dinara. Delatnost su hidrotehnički i termotehnički radovi, građevinarstvo, proizvodnja, transport i reciklaža.

 

NAJPOVOLjNIJA PONUDA 

 JP „Vodovod“ Vranje i užička firma „Jedinstvo“ potpisali su u 21.09.2016. godine ugovor vredan 1,2 miliona evra o izgradnji tri kolektora za prečišćavanje fekalne kanalizacije na teritoriji grada.

 Firma iz Užica dala je najpovoljniju ponudu na tenderu, a prema navodima Slobodana Milenkovića, gradonačelnika Vranja, u prvoj fazi gradiće se kolektori u Bunuševcu, Maričkoj i Solunskoj ulici.

- Najvažniji od ova tri kolektora je onaj u Bunuševcu, jer će omogućiti bolje uslove za dolazak investitora u Vranje - ocenjuje Milenković.

Direktor vranjskog „Vodovoda“ Goran Djorđević naglašava da će radovi početi u naredne dve nedelje, i da bi trebalo da budu završeni za godinu ipo dana.

- Izgradnjom kolektora za fekalnu kanalizaciju ne bi trebalo više da dolazi do izlivanja kanalizacije po ulicama kada padne kiša.

To je samo prva faza, a u narednim podfazama izgradićemo i kolektore u Vranjskoj Banji i Suvom Dolu.

Ovog leta započeli smo jedan veliki projekat, a to je izgradnja paralelnog cevovoda od brane „Prvonek“ do postrojenja za preradu vode. Već je izgrađeno 1.200 metara ovog cevovoda.

Projekat izgradnje kolektora finansiran u saradnji sa nemačkom KFW bankom - navodi Djorđević.

Mićo Mićić, direktor „Jedinstva“, čestitao je početak izgradnje kolektora.

- Mi nikad nismo kasnili sa rokovima, pa nećemo ni ovde, 450 dana je sasvim dug period, i trebalo bi da završimo sve u predviđenom roku, ako ne i pre - poručuje Mićić.

Inače, prvobitna procena potrebnih sredstava za izgradnju kolektora bila je 1,6 miliona evra, a „Jedinstvo“ je na tenderu dalo najpovoljniju ponudu od 1,2 miliona.

„DAČIJA“ ZAKUSKA

Sagovornik iz „Vodovoda“, inače pripadnik „nižeg radništva“, koji se slučajno zatekao u poslovnoj zgradi, priseća se da je u preduzeću zbog pristigle „dačije“ bila priređena i „mala“ zakuska.

„Moglo je da se popije i zamezi, od žestokih pića nisam primetio da se pila „klekovača“, a meznuli smo pršutu, jedino nisam siguran da li je baš bila užička. A uz pršutu, podrazumeva se, nezaobilazne su bile „kiflice posne“. Muzike nije bilo, pa je izostalo i Užičko kolo“.

„DAČIJA“ U POLUILEGALI

Od petka 14. jula „dačija“ vranjskog „Vodovoda“ dekretom poslovodstva našla se u poluilegali dok se, kako je rečeno, „strasti i novinarska znatiželja ne smire“. U utorak 18. jula, u 7,58 sati, viđena je blizu zgrade Fonda PIO, Filijala Vranje, gde je Goran Djorđević, direktor „Vodovoda“, na posao u pomenutu ustanovu dovezao svoju suprugu. Dvadesetak minuta kasnije, parkirana je u garaži na najnižem nivou poslovne zgrade „Vodovoda“ gde je novinar iz „zasede“ uslikao u polumraku.

SVE ME PITAJ, ZA „DAČIJU“ NE

Ovako je tekao razgovor „ugodni“ između Gorana Djorđevića, direktora JP „Vodovod“ i novinara Vranjskih.

Vranjske: Da li je „dačija daster“ koju stalno vozite donacija „Jedinstva“ iz Užica, koji izvode radove na izgradnji kolektora u Vranju?

Djorđević: „Sve me pitaj, za „dačiju“ ne, to je lično i neumesno pitanje, neću da odgovorim“!

Ukoliko ste je kupili, koliko vas je koštala?

„Otvori sajt ovlašćenog servisa, pa vidi!

Stalno ste u ovom vozilu, to košta, koliko?

„I to je lično pitanje, na takva pitanja ne želim da odgovorim“!

Niste odgovorili, pa vas pitam da li je „dačija“ vaše vlasništvo?

„Pogledajte moju imovinsku kartu“!

Otkud na „dačiji“ užičke registarske tablice?

„I to je neumesno pitanje. I lično, pa ne želim da odgovorim ni tebi ni drugim novinarima Vranjskih“!

 

„DAČIJA“ RUMUNSKI „RENO“

Automobili marke „dačija“ proizvode se u Rumuniji, u fabrici koja je počela sa proizvodnjom 1966. godine u saradnji sa francuskom kompanijom „Reno“. Cena marke „dačija daster“ u zavisnosti od modela kreće se od 8.500, preko 12.500, 14.700, 15.000, 18.000, pa do 20.600 evra.  

Komentari

Hahaha! Sta reci, jadnik Djosa, zaveslao u SNS pa misli jos ce vesla. Odgovori odakle ti lova! Prosto. Znam da ti najstrasnije lobiras da Ivana Stosic ne udje u LAF, znas ti sta ona ima sve da otkrije. Sve se vec culo po gradu. Mali je ovo grad u njemu sve se zna i svi znamo ko si. Ahhhaaaa, Djosa faktor, idi plevi kukuruz.

Sajam Zaposljavanja